Historie
In 1952 is de school gesticht. De naam Sint Liborius is afkomstig van de heilige bisschop Sint Liborius. Hij was de patroon van de dorpskerk in Dinxperlo. Tijdens de reformatie ging deze kerk over in andere handen. In de kathedraal van Paderborn in Duitsland rust in een graftombe het gebeente van Sint Liborius.

De Sint Liborius is sinds maart 2011 gehuisvest in een modern, nieuw gebouw aan de Maurits Prinsstraat 25 in Dinxperlo en wordt bestuurd door Stichting Essentius. Het gebouw is een samengesteld gebouw. Het beheer van het gebouw valt onder stichting DUPLO. In het gebouw bevinden zich tevens een BSO, een bibliotheek, een kinderopvang, een sporthal en openbare basisschool De Wegwijzer.

Stichting Essentius
Als basisschool zijn wij onderdeel van een stichting: Essentius. Essentius bestaat op dit moment uit 10 katholieke basisscholen met ieder een eigen missie en visie. Overkoepelend sluiten deze missie en visie aan op de missie en de visie van Essentius. De visie van de stichting is door de directeur-bestuurder (dhr. Albert Sluiter) omschreven in het strategisch beleidsplan “ Gezamenlijk Grenzeloos Groeien 2.0”, te vinden op www.essentius.nl

deze website is gerealiseerd door Heutink ICT