Groepen
Het indelen van groepen is een zorgvuldig proces, dit noemen we in vaktermen: ‘formeren’. Hoe we formeren staat of valt met het totale leerlingaantal van de school/de groepen en de keuzes die een school maakt voor het onderwijs.
We kijken als team naar elke groep afzonderlijk en stellen onszelf de volgende vragen over een groep:
o
Wat hebben de kinderen in deze groep nodig?
o
Wat kan deze groep al goed?
o
Wat moet deze groep nog leren?
o
Zou deze groep in een combinatie passen?
Daarnaast denken we aan onze kwaliteit van onderwijs aan deze groepen:
o
Wat leren de kinderen in dit schooljaar?
o
Hoe leren ze dit het beste en hoe bieden we de lesstof zo goed mogelijk aan?
o
Welke leerkrachten passen bij deze groep?
o
Welke structuren bieden we?
En natuurlijk is ook de organisatie van het onderwijs belangrijk:
o
Hoe groot is de groep?
o
Welke lokalen gaan we gebruiken?
o
Welke groepen krijgen gym van de vakleerkracht?
o
Hoe spelen de groepen buiten?
o
Welke lesstof bieden we wanneer aan?
o
Welke regels zijn belangrijk in een (combinatie)groep?
Het is een proces waarin veel overleg en dialoog binnen het team plaatsvindt. We hebben het ook dit jaar gered om een indeling te maken die volgens ons het beste is voor onze leerlingen en waarin wij ze kwalitatief het beste onderwijs kunnen geven.
De groepsindeling in schooljaar 2022/2023
Groep
|
Maandag
|
Dinsdag
|
Woensdag
|
Donderdag
|
Vrijdag
|
1-2a
21 leerlingen
|
Maureen
Goede
|
Irene
Veurman
|
Irene Veurman
|
Irene
Veurman
|
Maureen
Goede
|
Middag: Demi te Grootenhuis
|
1-2b
22 leerlingen
|
Isabel
Nolte
|
Isabel
Nolte
|
Isabel
Nolte
|
Isabel
Nolte
|
Isabel
Nolte
|
3
22 leerlingen
|
Maxime Simons
|
Maxime Simons
|
Adry Bolwerk
|
Maxime Simons
|
Maxime Simons
|
4
22 leerlingen
|
Hanneke Tempels
|
Marjon
Römer
|
Hanneke Tempels
|
Marjon Römer
|
Marjon Römer
|
5
17 leerlingen
|
Harmke Deckers
|
Harmke Deckers
|
Harmke Deckers
|
Harmke Deckers
|
Harmke Deckers
|
6
21 leerlingen
|
Loes Niersman
|
Loes
Niersman
|
Loes Niersman
|
Figen Altiparmak
|
Figen Altiparmak
|
7
18 leerlingen
|
Luuk
Messink
|
Luuk
Messink
|
Luuk
Messink
|
Luuk
Messink
|
Luuk
Messink
|
8
21 leerlingen
|
Janina Berendsen
|
Janina Berendsen
om de week:
Inez Kok
|
Inez
Kok
|
Janina Berendsen
|
Janina Berendsen
|
Aanvullende informatie
Vakleerkrachten bewegingsonderwijs, Duits en Muziek
*Woensdagmorgen geeft meester Karel bewegingsonderwijs aan de 3 t/m 8
*In onze kleutergroepen worden, onder leiding van een trainer, juf Latisha, van Turnvereniging Represta, beweeglessen gegeven, waarbij elke kleuter een beweegdiploma kan verdienen.
*Een half uur per week geeft juf Silke Duitse les aan de groep 1 t/m 4 komend schooljaar.
* We maken gebruik van de subsidie “Meer muziek in de klas” en van daaruit komt een vakleerkracht lesgeven aan groep 4. De naam van deze vakleerkracht is nog niet bekend.
Extra handen: plusleerkrachten
Enkele dagen zijn er leerkrachten buiten de groep op school aanwezig om plustaken uit te voeren. Zij ondersteunen in alle groepen zowel leerlingen als leerkrachten. Als er interne vervanging noodzakelijk is, zullen zij deze opvangen op de betreffende dag.
Maandag
|
Dinsdag
|
Woensdag
|
Donderdag
|
Vrijdag
|
Demi
|
Demi (ochtend)
|
Janina*
|
Adry
|
Marlies
|
|
Figen
|
Marlies
|
|
|
|
Marjon
|
|
|
|
|
Janina*
|
|
|
|
*Janina heeft op deze dagen ruimte voor specifieke schooltaken, waaronder coaching en begeleiding van collega’s en waarnemende directietaken. Indien echt noodzakelijk kunnen we een beroep doen op haar voor vervanging.