Opleidingsschool Sint Liborius

Innovatie in het onderwijs ontstaat door intensieve samenwerking met de basisscholen in de omgeving. In het project ‘Opleiden in de schoolwerkt Iselinge Hogeschool samen met  opleidingsscholen. De Sint Liborius is één van deze scholen. Jill Overgoor is onze schoolopleider. Zij combineert deze taak met basisschool De Borckeshof en is dinsdagen aanwezig.

In een opleidingsschool lopen studenten uit verschillende jaarlagen en opleidingsvarianten stage. De school is er speciaal op voorbereid. In een opleidingsschool is een opleider in de school voor zowel de mentoren als studenten de aanspreekpersoon. Vanuit de opleiding is er een studieloopbaanbegeleider die gekoppeld is aan de opleidingsschool.

Opleiden in school versterkt de aansluiting tussen ontwikkelingen binnen scholen en het opleiden. Niet alleen studenten worden er opgeleid, maar ook het zittende personeel. De school geeft aan dat ze actief werken aan de ontwikkeling van de school en de ontwikkeling van mensen. In een opleidingsschool wordt gewerkt aan een schoolontwikkelthema. In het thema vinden de partners elkaar. Er wordt samen literatuuronderzoek uitgevoerd, nieuwe dingen uitgeprobeerd en op basis van praktijkonderzoek worden conclusies getrokken.

deze website is gerealiseerd door Heutink ICT